2009. szeptember 18., péntek

Vékony kerámia lapok szárítása, égetése

Olvastam a Netten, hogy az egyik keramikus nedvesen tett be vékony kerámia lapokat és úgy próbálta kiégetni. Nagyon sajnáltam, mert a lapokra csodálatos képeket festett és sajnos mind tönkre ment. Átérzem mit érzett, mert kísérletezés közben, már én is jártam így.
Ilyen baleset után én még napokig elemezni szoktam, hogy mi miért is történt aztán a nem sikerült dolgokat kidobom, hogy később ne irritáljon.
A vékony lapok vetemedésével én is küszködtem, míg egy keramikus ismerősöm, megmutatta, hogy Ö mit csinál.
Miután elkészül, a nyers kerámiára festett képpel megvárja, míg az engób vagy festék megszikkad és utána a lap alá és fölé tesz egy-egy papírlapot és beteszi két csempe, vagy falap közé, és itt hagyja megszáradni.
A száradás van, hogy egy hónapig is eltart. A vastagabb lapokat le is szokta terhelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése