2009. május 12., kedd

Üvegek rogyasztása








A napokban leszabtam és lecsiszoltam üvegeket rogyasztáshoz. Tegnap betettem a kemencébe rogyasztani. Ma reggel vettem ki és a következök sikerültek:


1. Kináló Spectrum S379-1 üvegből:




2. Kináló Spectrum S128SF üvegből:

3. Tál Spectrum S128 sF üvegből:


Rogyasztás:
Üveg rogyasztás alatt azt értjük, amikor sík üveglap kemencébe hő hatására formába süpped.
Tudnunk kell, hogy az üveg az egyetlen anyag, melynek viszkozitása a hőmérséklet emelésével folyamatosan csökken, és átmenet nélkül megy át szilárd halmazállapotból folyékony halmazállapotba. Rogyasztáskor az üveget csak oly mértékben melegítjük, hogy a formába süppedéskor még ne tudjon „megfolyni”. Az idő és a hőmérséklet megfelelő beállításával valamint árnyékolok, alkalmazásával szabályozni tudjuk a tárgyon belüli falvastagságot

Formák:
Én a rogyasztáshoz Creaton 254-s anyagból készített formákat használok. A samottos agyagból préseléssel és bekorongozással készítem el a formákat, melyeket több heti száradás után 980 Celzius fokon égetek ki. A formákat szinte végtelenségig fel lehet használni.

Formák kezelése rogyasztás előtt:
Először spatulával lekaparjuk majd csiszolóvászonnal teljesen megtisztítottam a korábbi formaleválasztótól a formákat, majd 4-5 rétegben ecsettel felvisszük az új formaleválasztó anyagot, majd levegőn történő kiszáradás után 260 Celsius fokon kemencében is kiszárítjuk
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése